WhisperPhone

En dan kom je na een lange zomervakantie op school en dan ligt daar zo’n alleraardigst pakje op me te wachten. Wat had ik besteld? Oh ja, de WhisperPhone, een iets wat vreemde naam, maar goed. Je kunt er niet mee bellen en fluisteren hoeft ook niet, maar desalniettemin misschien wel bijzonder handig. Ik ga hem snel met slechthorende kinderen uittesten, trouwens ook met goedhorenden, wellicht hebben die er ook baat bij. Op de website van graviant waar ik de WhisperPhone bestelde, wordt de volgende informatie verschaft:

WhisperPhone werkt eenvoudig en doeltreffend.
Als de gebruiker spreekt gaat de stem door de WhisperPhone, rechtstreeks naar het oor, zodat de stem duidelijker te horen is. Dit leidt tot een verbeterde signaal-ruisverhouding. Dit verbeterde signaal – ruisverhouding zorgt voor een duidelijker signaal waardoor het proces van leren lezen en taal wordt geoptimaliseerd. ”

De WhisperPhone helpt kinderen bij articulatie, auditieve discriminatie en leren lezen. Hierdoor is de WhisperPhone uitermate geschikt voor kinderen, jongeren en volwassenen met dyslexie, concentratiestoornissen, spraaktstoornissen, ADHD en autisme.

Zelf hoor ik wel degelijk veel verschil, dus ik zeer benieuwd of het prestaties gaat verhogen.

~ door Ewoud Verbakel op augustus 12, 2011.

Geef een reactie

 
