Dragon NaturallySpeaking 11

Controleer je computer met spraak!

Ook dit bericht is met mijn stem geschreven. Ik laat de fouten er bewust instaan, zodat je kunt zien hoe het is gegaan. Uiteraard kun je de fouten er ook weer met je stem uithalen, maar dan zien jullie er niets van. Ik wil jullie juist laten zien hoe goed het werkt.

Zodra je het programma hebt geïnstalleerd en het programma heeft juist (jou stem) een leren kennen, kun je ermee aan de slag. Daarmee ben je er nog niet, want dan moet je de juiste commando’s leren, zodat het programma precies gaat doen wat je zelf wilt. Met een klein beetje achtergrondgeluid werkt het programma ook, maar daarmee wordt het wel een stuk lastiger.

Wie het programma echt wil gebruiken waarvoor het bedoeld is, zal er de nodige tijd in moeten investeren. Wil je het programma enkel gebruiken om te dicteren dan leent het zich daar prima voor. Hiervoor kun je echter net zo goed de heb (app) gebruiken. Deze is gratis te verkrijgen in de stoor (appstore).

Al met al ben ik redelijk tevreden. De televisie staat nu ook aan. Mijn vrouw stoort zich nu enorm, dus dat is een nadeel. Hiervoor in een aparte ruimte zitten, vind ik te ver gaan. Dus gaat het programma nu uit.

 

~ door Ewoud Verbakel op oktober 17, 2011.

Geef een reactie

 
