Prowise Presenter 3.5

Ik kan het geloof ik niet beter omschrijven zoals dat op de website van Prowise Presenter gedaan is.

“Presenter 3.5 is de nieuwe online presentatiesoftware van Prowise. Met Presenter maakt u in een handomdraai krachtige presentaties. Het is zeer gebruiksvriendelijk en brengt uw presentaties tot leven. Voeg video‘s, foto‘s, interactieve bouwblokken en gereedschappen van uw vakgebied toe. Presentaties opslaan en delen met collega‘s was nog nooit zo gemakkelijk. Presenter is vanaf iedere locatie online benaderbaar.”

Behalve dan dat stukje “was nog nooit zo gemakkelijk”. Een Prezi of Google docs presentation is ook heel gemakkelijk te delen. Echter, die hebben wel een stuk minder te bieden. In de klas is het prachtige software met ongekend veel mogelijkheden, gratis!

Kijk zelf maar!

~ door Ewoud Verbakel op maart 23, 2012.

4 Reacties to “Prowise Presenter 3.5”

  1. Dag Ewoud,
    Ben erg geinterresseerd in spelend leren apps sinds mijn kleindochtertjes achterstand op school bleken te hebben. Heb nog geen tablet en wil er 1 aanschaffen, wat raadt je aan? Een echte Ipad of andere (goedkopere) Android tblt? Ik wou hem dus enkel aanschaffen om zoveel mogelijk met mn kleindochters te oefenen. De jongste van bijna 4 kan bepaalde letters niet juist uitspreken, de oudste van 5 1/2 kan zich moeilijk concentreren en taakjes niet goed afronden en mocht daarom eigenlijk niet naar 1e klas (we wonen in Belgie). Op welk toestel kun je de beste apps uitvoeren? Verder las ik dat er ook goede presentaties kunnen gemaakt/gegeven worden, ik geef soms les aan patienten, lijkt me ook handig dan.
    Vriendelijke groeten,
    Jonni

  2. Hoi Jonni,

    Welke tablet je zou moeten aanschaffen vind ik moeilijk te zeggen, dat is heel persoonlijk. Ik denk echter wel dat je in dit geval spijt krijgt wanneer je voor de voordeligste zou gaan. Daarmee is gewoonweg minder mogelijk. Je kunt dan bijvoorbeeld niet alle apps installeren. Dat geldt zowel voor de Ipad als ook voor Android tablets. Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de Ipad, omdat de appstore (de app winkel van Apple) ruimer gesorteerd is en naar mijn mening mooiere/betere apps heeft.
    Wanneer je eenmaal een tablet hebt en de kinderen werken hierop, zul je merken dat ze het helemaal geweldig vinden en zich hier prima op kunnen concentreren. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er ook leerachterstanden mee weg kan poetsen. Ik ken het kind natuurlijk niet en weet niet hoe groot de achterstand is, maar als ik u was zou ik de dialoog met de leerkracht aangaan en kijken waar uw kleinkind op uitvalt en of u daarin iets voor hem zou kunnen betekenen. Tablets, apps en kinderen zijn een redelijk succesvolle combinatie, maar zonder de juiste begeleiding en instructie (vooral het samen met u doen) weet u niet of uw kleinkind het ook daadwerkelijk beter begrijpt. Apps bieden vooral inoefenmateriaal. Ze registreren over het algemeen nog weinig, u kunt dus niets (of in ieder geval in veel gevallen weinig) terugkijken en weet dus ook niet of uw kleinkind iets echt snapt.
    Tablets bieden de mogelijkheid leerstof spelenderwijs in te oefenen, daarnaast kunt u er natuurlijk presentaties, mail, documenten, kranten/tijdschriften, film en foto mee bekijken en maken. U gaat er geen spijt van krijgen! Veel succes met de aanschaf. Mocht u nog op zoek zijn naar apps (wel alleen Ipad), ik heb er twee keer eerder over geblogd.

    Met vriendelijke groeten,

    Ewoud

    • Dag Ewoud,
      Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie! Ik ben er iets mee, en lees verder mee op dit blog, heel goed en interessant. Vriendelijke groeten,
      Jonni

Geef een reactie

 
