Groove.me

Groove.me werd door mijn leerlingen heel enthousiast ontvangen! Op onze school worden geen Engelse lessen verzorgd, want daar ligt nu eenmaal niet de prioriteit (we zijn een school voor zeer moeilijk lerende kinderen). Desondanks vroegen ze er de laatste tijd steeds vaker om. Toen we afgelopen week keken naar een ochtend uitzending van het jeugdjournaal en daarin Groove.me zagen, kon ik echt niet meer onderuit. Ik kon vrijblijvend drie proeflessen via de website aanvragen en deze ook direct gebruiken. Net als de lessen uit de methode Nieuwsbegrip sluiten deze lessen perfect aan bij de belevingswereld van de kinderen. Het kostte me totaal geen moeite om ze bij de les te houden. Het is heel sterk dat vooraf aan de kinderen wordt verteld wat ze gaan leren en dat ze leren via een lied. Wij hebben het liedje van Alain Clarke (Father and son) gezongen. De kinderen zouden deze les de familienamen leren en de de cijfers. De songtekst werd ontleed, er zaten leuke voorspellende oefeningen in en er werd gezongen, veel en enthousiast gezongen en zelfs de meeste van mijn leerlingen behaalde de doelen.  Ik vond het trouwens opvallend dat mijn kinderen al ontzettend veel woorden kenden. Volgens mij geeft dit aan dat de kinderen een behoefte hebben.

Wilt u meer weten, bezoek de website.

Deze week gaan we zeker de tweede les doen!

~ door Ewoud Verbakel op april 15, 2012.

Geef een reactie

 
